Kõmsi võistumängimine

kolmapäev, 19. juuni 2019

Noorteprojekt tõi kogukonnale vabaajaveetmise ruumi!

Projekti nimi: Kõmsi Võistutantsimine

Projekti toimumise periood: 27.02.2019- 30.05.2019

Projekti toimumise koht: Kõmsi Rahvamaja

Projekti meeskonda liikmete arv: 4 noort (Lii kui juht, Lysette, Kai ja Helena) ja 1 noortejuht (Lilia).

Võistutantsus osalejaid oli kokku 39. Neid tuli Lihula Gümnaasiumist, Kõmsi Lasteaed-Algkoolist (nii lasteaiast kui ka koolist), Tallinnast, Lihula Noortemajast ja Virtsu Koolist.

Partneriks oli Kõmsi Külaselts ning „Nopi Üles“ projekt ja meeskond. Õla panid alla ka Kõmsi Lasteaed-Algkool, K.MET, Kõmsi kauplus, Kõmsi Rahvamaja ja GameStar.

Me korraldsime noortele võistutantsimise, kus nad said omavahel võisteldes tantsida „Just Dance 2019“ laulude järgi. Me arvame, et kogu sellest projektist saavad kasu KÕIK meie valla noored ja meie valda külastavad noored, sest nad kõik saavad seda PlayStationit kasutada, oma sõradega aega veeta ja uusi sõpru saada.

Me õppisime kuidas valida tehnikat ja mänge, kuidas korraldada üritusi ning kuidas kirjutada projekti. Mina kui tiimijuht märkasin, mida kevade poole, seda rohkem üritusi toimub üheaegselt ning see piiras natukene laste võimalust meie üritustel käia. Maakohas jääb takistuseks transport: bussigraafik ei ole just kõige sobivam ja sel juhul peavad mõned lapsed lootma ainult oma vanematele.

Kui ise pabistame ürituse korraldamisega ja püüame kõike meeles pidada, siis alati on midagi, mis ikkagi ära unub. Meie puhul oli selleks pildistamine. Järgmine kord oleme targemad ja paneme kindla meeskonnaliikme seda tegema.

Ettevalmistus võistutantsimisteks

Kõigepealt me esitasime taotluse, tegime plakati, paar Skype’i kõnet, panime kuupäevad paika. Kogusime meeldimised Facebook’is kokku ja siis hakkasime tegutsemisega tõeliselt pihta.

Kui meil meeldimised koos olid ja rahad käes, siis hakkasime tehnikat vaatama. Küll see oli keeruline! Liiga palju võimalusi! Aga õnneks jõudsime lõpuks otsusele ja säästsime isegi veidike raha ;). Tarvikud käes, hakkasime üritusi planeerima, plakateid tegema ja neid üles panema ning jagama Facebook’is ja lasime isadel kapi valmis ehitada.

Iga kord 1 päev enne võistutantsimist ostsime valmis snäkid ja auhinnad. Need, mis unustasime, ostsime samal päeval. Jälgisime ka soodukaid, et kindlalt eelarvest hinnad üle ei läheks. Viimase võistutantsimise jaoks ostsime snäkid ja auhinnad linnast, kuna seal on parem valik, rohkem sooduseid ja juhendajal oli õnneks sinna asja ka. Snäkkide ja auhindade koguseid oli raske planeerida, sest kunagi ei või ju teada kui palju inimesi tegelikult kohale tuleb (nt esimesel korral oleks võinud isegi rohkem süüa olla ja viimasel korral jäi üle).

Esimene võistutantsimine

Esimene võistutantsimine toimus 21.03 Kõmsi Rahvamajas. Osales kokku 25 võistlejat. See tantsimine oli esialgu mõeldud eelregistreerimisega, aga lõppkokkuvõttes tuli kohale rokem kui registreeris. Tantsiti kolme laulu järgi ja igaühel oli üks katse, mille tulemus läks kohe tabelisse. Edetabel tuli kõikide laulude punktide summast. Autasustamine toimus järgnevalt: peale viimast tantsu panime kõik võistlejad punktijärjestuse järgi paika, hüüdsime järjest kõikide võistlejate nimesid alustades parimast; iga võistleja sai laualt valida endale meeldiva auhinna (kommipakk, väiksem šokolaad, natuke suurem šokolaad vms).

Teine võistutantsimine

Teine võistutantsimine toimus 22.04 ja osales 22 võistlejat. Alustasime kell 15.00, aga kõik võistlejad selleks ajaks kohale ei jõudnud. Esialgse autasustamise tegime ära kui esimesed 14 võistlejat olid kõik 4 tantsu ära tantsinud. Ülejäänud tegid oma tantsimise ära peale Jüripäeva jooksu, mis toimus samal ajal samas kohas (Kõmsi Rahvamajas, ainult alguskellaaeg erines). Õnneks oli rahvamaja juhatajaga juba pikalt enne kokku lepitud, et Jüriöö jooks tõstetakse kellaajaliselt hilisemaks kui varem on olnud. Auhindade andmine tuli sama moodi nagu esimesel Võistutantsimisel.

Kuna koolivaheajal on transpordivõimalused halvemad, siis kõik võistlejad, kelle lapsevanem andis teada, et ta tahab võistelda, ootasime ära. Lisaks, kõik, kes tahtsid osaleda võisteldes, aga ei saanud varem kohale tulla, olid hilisemad võistlejad. Tantsiti nelja laulu järgi: Pac-Man, Mad Love, Bang Bang Bang ja Mad Love Extreme. Kuna see võistutantsimine toimus vaheajal, siis oli kahel võistlejal, kes olid sugulastel külas, võimalik meie võistlusele tulla.

Kolmas võistutantsimine

Kolmas võistutantsimine toimus 16.05 Kõmsi Rahvamajas algusega kell 16.00. Kuna seekord olid samale päevale sattunud Kõmsile ootamatult kingitud mänguväljaku avamine (mis esialgu oli kella 15.00ks pllaanitud, kuid meile tuldi vastu ning avamine tõsteti hilisemaks) ja Lihula Gümnaasiumi Direktori Tänuõhtu (kuhu oli kutsutud ligi pool kooli!), siis osalejaid oli ainult 10. Nende seas oli aga üks tänupeaole kutsutu, kuid tema vanemad olid nõus teda sõidutama, et ta mõlemasse kohta jõuks. Lisaks oli see tüdruk 2 esimese vooru võitja (tegelikult võitis kolmanda vooru kaJ)! Kõik tantsisid ühe vooru laulu „Rave in the Grave“ järgi, kuna oli kiire järgmisele üritusele jõudmisega.

Finaali muutis PALJU vägevamaks rahvamaja juhataja, kes tõi meile DISKOKUULI!!

Sel korral pakkusime peale snäkkide ka torti ja kooki, et tähistada viimast võistutantsimist.

Auhindadeks olid natukene kallimad maiustused, eriti neile, kes võistlesid/tantsisid kõik kolm võistutantsimist läbi.

Lisaks

Projekti käigus tuli Külaselts mõttele teha rahvamajja vaba aja veetmise ruum suurtele ja väikestele! Seal saaksid noored koos chillida ja ka PlayStation’i mänge mängida. Selle toa remontimiseks kirjutati projekt KOP’i ja 15. mai tuli sealt positiivne vastus.

Need siin on meie postitused Nopi projektist. Vaadake ja Nautige!

https://www.facebook.com/photo.php fbid=2543967095638106&set=a.392349090799928&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2494390127262470&set=a.392349090799928&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2494390127262470&set=a.392349090799928&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2462258367142313&set=pcb.2462262637141886&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2451380744896742&set=a.392349090799928&type=3&theater

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=358705601439441&id=357298768246791

 

pühapäev, 31. märts 2019

Võistutantsimine tõi kohale oodatust rohkem osalejaid

20.03 hilja õhtul, panime paika veel viimased üksikasjad (tabelid kus arvestust pidada, projektori hankimine Kõmsi Koolilt, et tulemusi näidata ka jooksvalt, registreerimisleht kohapeal jne). Mõtlesime asjadele mis on seni märku andnud, et on vaja muuta ja kuidas saaksime neid paremini teha ja mida neist õppida:

Plakatid varem välja. Me küll olime rääkinud inimestele ja juhendajatele/huvijuhtidele varem, et millal meil see üritus on, aga päris plakat sai meie meelest liiga hilja välja.

Panime paika järgmise kahe Võistumängimise kuupäevad ja täna räägime läbi Rahvamaja juhatajaga. Ehk siis 22.04 ja 16.05. Ja nüüd märkisime 2 nädalat enne kalendrisse plakati välja panemise päeva.

Palju kattuvaid üritusi/kohustusi. Maal on transpordiga väga kitsas ja seega peab igat käiku hoolega läbi mõtlema kuidas jne. Anname aegsasti postituste alla soovitused millised bussid meil liiguvad, nende jaoks kes peavad liikuma bussiga. (lapsed tulevad 15 km raadiusest). Ja kuna on Laulu- ja Tantsupeo aasta, siis paljud noored on praegu hõivatud just nende proovidega. Uurime juhendajatelt kas meie uued kuupäevad langevad kokku mõne olulise prooviga, sest 21.03 on näiteks Lihula noortel oluline kooriproov ja Kõmsi kool käis väljasõidul. Meie algus viibis 15 minutit, sest Kõmsi laste buss saabus plaanitust veidi hiljem. Seni tutvustasime kaugemalt tulijatele meie rahvamaja.

Me kuulutasime, et huvilised võiks endast märku anda 19.03ks, aga saime ka 20.03 ja 21.03 hommikul kirju, kes tahaks veel liituda. Seega õnneks polnud me ära ostnud kindla arvu auhinnaks minevaid šokolaade. Kuna me otsustasime, et iga tantsija saab šokolaadi, hoolimata tema kohast tabelis, siis ei oska arvu prognoosida. Kohaliku poe juhataja tuli meile vastu ja lubas võtta kaasa poest kaks korda nii palju maiuseid, kui me arvasime, et kulub ja leppisime kokku, et maksame 22.03 need kinni, mis ära kulusid ja need, mis üle jäid saame tagastada. Meie meelest väga hea diil. Ja kuna osalisi tuligi rohkem siis see oli väga hea variant. Ühe ideena mõtlesime, et kui meil jääb rahasid veidi üle, siis viimases voorus sööme kõik koos torti.

Väga oluline õppetund sellise ürituse korraldamise juures oli see, et lapsi tuli kohale palju rohkem, kui eelnevalt kirja sai pandud: ette teatas ca 15 inimest, aga kohale tuli ja koha peal registreeris ennast 26 võistlejat. Tore oli, et ka kooliõpetajad lõid kaasa, Kõmsi ja Virtsu koolist tuli üks õpetaja ja ka Lihula Noortemaja juhendaja oli kohal.

Lastele meeldis see tantsimine nii väga, et nad lausa tantsisid taustal kaasa ja elasid kaasa neile kelle kord parasjagu oli. Peale võistlust tantsisid paljud veel edasi. Ja nii mõnigi ütles, et tuleb järgmine kord ka.

Kuna üks meeskonna liige on ka orkestri liige ja nad püüavad saada laulupeole, siis oli aprillis keeruline uut päeva leida. Valikusse jäi kooli vaheaeg. Paraku võib siis laste arv olla palju väiksem.

teisipäev, 26. märts 2019

Kõmsi noored näitavad, et piirkonda on vaja noortetuba!

Kõik sai alguse sellest, et meie tiimi kaks nooremat liiget, Kai ja Helena, osalevad ettevõtlus laagri programmis ja selle raames külastasid Lihula Noortekeskust, kus oli PS4 😊 . Anneli rääkis neile erinevatest võimalustest kuidas noored saavad ise ka asju ära teha. Kodus rääkis Kai oma ideest Nopi kaudu Kõmsile PS4 hankida ja Liil ühildus see mõte ägeda ideega korraldada võitsumängimist meie valla noortele. Kutsuti kampa veel üks liige kelleks oli Lysette ja koos hakati asju arutama. 29.01 toimus esimene koosolek. Tiimi juhiks sai Lii.

Kui projekt esitatud sai jäime põnevusega ootama millal meiega ühendust võetakse. Sõbrapäeval oli meil Skype kõne Riinuga milleks valmistusime hoolega. Nädalavahetusel valmis Helena ja Kai abil kunstiline plakat ja esmaspäeval läks see FB-s nopi lehel üles. Nii äge oli see, et vähem kui 24 tunniga oli meil vajalik kogus like käes. Ja Riinuga sai kokkulepitud uus Skype kõne, et arutada täpsemaid asjaolusid. See toimus 27.02. Kui külaseltsiga paberimajandus korda aetud, siis asusime tegutsema.

01.03 vaatasime hindasid. Noorima liikme, Helena ema Ülle andis meile nõu, et tema on tehnikat tellinud internetist. Temal oli kogemusi RDE.ee, 1A.ee ja galador.ee ga ning ütles, et seal on odavam. Vaatasime kõik järele ja olime temaga nõus (olid tõesti odavamad hinnad kui nii mõneski teises kohas). Aga tänu sellele olime kimbatuses, milliselt lehelt lõpuks tellida. Lasime meie juhendajal uurida veidi tagamaid milliste lehtedega on lihtsam probleemide korral asju ajada ja kus oleks kätte saamise aeg kõige lühem. Uurisime samal ajal ka, kas parem oleks PS4 Slim või PS4 Pro. Lysette kirjutas Snapchatis oma tuttavatele ja sai vastused PS4 omavatelt noortelt. Nad ütlesid, et Slim oleks parem, kuna Pro-l on liiga palju mälu ja selle kõige täitmiseks peaks ropprikas olema. Leidsime siis , et ühel neti lehel oli odavam osta konsool koos FIFA mänguga mis meil oli plaani nagunii osta.

02.03 Uurisime veel tehnika ja hindade kohta. Lysette leidis Google’ist, et PS4-ja külge saab panna 4 pulti (tundus, et nii tavalist kui ka move– pulti). Kuna tahame, et tulevikus saaks sportlikke mänge mängida, siis mida rohkem move-pulte seda parem 😊

04.03 Nüüd oli raske valik, televiisor. Kuna me ise ei tea nendest näitajatest ise kuigi palju, palusime appi isa. Erinevaid võimalusi uurides sai lõpuks otsus langetatud ühe suure aga energisäästliku teleka kasuks. FB-s avastasime rõõmustava asjana, et Lihula Noortemaja on meie võistutantsimise oma kuukavasse lisanud. Kuupäeva oli meil ammu paigas, lihtsalt ei ole veel reklaaminud.

05.03 Juhendaja, Lilia tellis tehnika. 1A.ee-st võtsime televiisori, konsooli + FIFA ja kaamerasilma. Puldid tellisime MITERASSA OÜ-lt. Konsooli ja FIFA võtsime koos ühes komplektis sellepärast, et niimoodi tuli nende kahe hind kokku odavam kui eraldi ostes. Tänu sellele eelarve muutus natukene, aga kuna saime Just Dance’i tsauta Gamestar-ilt (meie ühiste tuttavate kaudu nägid nad plakatit netis, see oli vägev üllatus), jääb meil natukene raha üle. Tehnika kokku tuli natukene kallim kui plaanisime, aga saime ära kasutada mängudet säästetud raha. Kui asjad makstud, siis suurim hirm oli kas jõuavad õigeks ajaks kohale.

06.03 jõudsid kohale tavapult ja 2 paari move-pulte. Nii kiirelt, hämmastav.

07.03 Panime esialgse üritse kava moodi asja paika. Natukene erimeelsusi ja seletamisi oli, aga saime ikka valmis. Ja siis saime huvitava ettepaneku. Kuna meie projekt näeb ette ka kappi, kus tehnikat hoida ja see peab olema ratastel, kuna rahvamajas pole veel kohta kus ta püsivalt olla võiks, seega pakuti, et teeks kapile metallist raami. Meie kandi suurim tootmisettevõte K.MET AS oli valmis selle raami meile kinkima. Nüüd oli vaja veidi materjalide osas ümber mõelda, aga selle võttis enda peale Lii ja Kai isa.

08.03: Saime kätte televiisori, PlayStationi komplekti ja ka „Just Dance“i mängu. Testisime kodus, kas kõik töötab. See tunne oli vinge, et ongi olemas. Aina enam liikusid mõtted ürituse ümber, mis ja kuidas. Võrdselt oli hirm mis saab kui kedagi ei tule või tuleb liiga palju rahvast.

09.03: Pärnus oli sel päeval palju erinevaid sooduskampaaniaid, seega sõitsime sinna kruve ostma (meie kohalikes poodides polnud sellist, mis vaja oli, metall raami tõttu). Ostsime kapi jaoks kruve ja hingi K-Rautast.

12.03: Kätte saime OSB plaadid kapi jaoks. Oleme tänulikud sõbrale kes need Lihulast meile kohale tõi. Need plaadid on suured, seega transportimine pole lihtne. Siiski polnud veel valmis metall raam.

15.03: Lii pani Facebook’i üles kuulutuse Võistumängimise kohta. Plakati tegi peamiselt valmis Kai, Lii lihvis natukene lõppu. Info sai veidi varem edastatud ka Virtsu kooli huvijuhile nüüd saatis Lii plakati ka neile. Saime rõõmsa uudise, et kapi raam on valmis.

18.03: Vaid paar tükki on end kirja pannud. Pabin, kas üldse tuleb noori. Samas tähtaeg alles homme.

19.03: Lapsevanemad nõu ja jõuga tegutsesid, et saaks kapi õigeks ajaks kohale. Lii pani ka Lihula Gümnaasiumi üles Võistutantsimise kuulutuse, paberil on ikka ka kuulutsi lahe näha ja Kai viis ka Kõmsi Algkooli ühe. Samuti leidis endale koha üks plakat Lihula Muusika- ja Kunstikoolis.

20.03: Kirjas on ca 15 Noort. VÄGEV! 😊 Esimese ürituse kohta pole paha. Täna ostame Lihulast snäkilaua tarbeks asju 😊

Mis edasi? : 21.03 ehk homme on esimene võistutantsimine. Pöidlad peos, et kõik õnnestuks Siis võtame ühendust Gamestar firmaga täname neid kingi eest ja palume meile soovitada mängu mis paneks liikuma nagu „Just Dance“, võimalusel siis mingi spordimäng. Sest meil eelarves raha mis pidi kuluma mängudele. Ja siis paneme paika uued kuupäevad millal taas võistutansime.

Murekohtadeks ongi pigem pabin, kas idee meeldib ka teistele ja kuidas saaks see toimima nii, et paljudele sobiks. Saime teada, et paljudel jääb üritusel osalemine transpordi taha. Maal pole bussiliiklius kuigi hea. Seega teadmine järgmiseks korraks, et uurida, kas saaks vallast bussi, mis noori sõidutaks, kui on huvilisi.

Äge on teatada, et Kõmsi koolilaste ettevõtlusõppele ja tänu Nopi Üles projektile näeb kohalik omavalitsus, et Kõmsile on vaja noortetuba. Koostööös Kõmsi Külaseltsiga püüdakse seda nüüd korraldada. Esimesed sammud vajaliku ruumi remontimiseks on juba tehtud.

neljapäev, 28. veebruar 2019

Kõmsi võistumängimine

Meie, Kõmsi noored, tahaksime korraldada võistumängimisi, et arendada noorte omavahelist suhtlemist ja et vähendada nende telefonisõltuvust, pannes nad omavahel rääkima ja ennast liigutama. Peale neid üritusi oleks noortel mugavam ja kindlam Lihula või Virtsu edasi õppima minna, kuna mõned sõbrad ja tuttavad on juba ees olemas. Mängud sellel võistlusel vajavadki näiteks tantsimist või mõne spordialaga kaasnevate liigutuste imiteerimist. Selleks vajaksime Play Station 4-a ja muud sellega kaasnevat vajalikku tehnikat. Lisaks kaasaksime kogukonda, et ehitada selle kõige hoistamiseks kapp (eelkõige emasid-isasid).

PS: videomängud arendavad ka reaktsioonikiirust.

Vajame projekti elluviimiseks 1350€

Noorte piirkondlikute omaalgatuste konkursi “Nopi Üles” tegevuste elluviimist rahastatakse haridus- ja teadusministri kinnitatud ning Eesti Noorsootöö Keskuse poolt elluviidava ESF kaasrahastatud programmis „Tõrjutusriskis noorte kaasamine ja noorte tööhõivevalmiduse parandamine“ kirjeldatud tegevuste raames.